Thursday, January 8, 2009

UBAHLAH SIKAP ANDA




Assalamualaikum..wrt..

TERLALU SUKARKAH KITA UNTUK MEMAHAMI MEMATUHI PERATURAN YANG MUDAH???...PERATURAN-PERATURAN TERSEBUT  ADALAH UNTUK  KEBAIKAN SEMUA.

TINDAKAN AKAN DIAMBIL TERHADAP MEREKA-MEREKA YANG MASIH INGKAR DENGAN SEGALA PERATURAN YANG TELAH DITETAPKAN.


14 comments:

  1. detektif cadangkan...kita dah bg notis 3 kali...tak layan jugak cabut jer 4 tayar tu..TAK PUN BUAT MCM BPH TU CLAMP TAYARJER...

    ReplyDelete
  2. Sekiranya tidak sangat menyusahkan orang, takpe le, cuma parking kat situ dari petang hingga ke pagi je.Kat Putrajaya ni parking memang bermasalah, baik kat rumah maupun pejabat same je kerana penduduknya kaya-kaya belaka, semua ada kereta, kalau sebuah takpe.. Harap-harap J/K penduduk bertolak ansur le sikit.. beritau le kat BPH jangan le kunci kereta..undang-undang dan peraturan manusia yang buat. Kalau setakat parking di tempat yang digambarkan tu tak le beso sangat salahnya.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum..wrt..

    Untuk pengetahuan tuan, kenderaan-kenderaan yang diletakkan di kawasan2 tersebut boleh menimbulkan berbagai2 masalah..Antaranya:

    1. Laluan menjadi sempit dan boleh menyebabkan kemalangan.
    2. Kenderaan2 tersebut ada yang diletakkan menghalang pintu2 bilik janakuasa dan bilik-bilik penting lain. AMAT-AMAT MERBAHAYA kepada semua penduduk sekiranya berlaku sesuatu kejadian.
    3. Menimbulkan pergaduhan.(Telah beberapa kali berlaku dan paling serius hingga mengugut bunuh)
    4. danbnyk lagi kesulitan/masalah lain lagi yang timbul disebabkan perkara tersebut.

    Tuan/puan,
    Tujuan kita menubuhkan Jawatan Kuasa penduduk bukanlah untuk menyusahkan sesiapa, malah ianya bertujuan untuk lebih memudahkan semua penduduk dalam banyak perkara.

    Selama ini AJK memang sudah terlalu bertolak ansur. Jika AJK amat bertegas, sudah ramai penghuni yang diarahkan oleh pihak BPH untuk mengosongkan kuarters.

    Untuk pengetahuan, kenderan2 tersebut adalah kenderaan yang sama yang berulangkali diletakkan menyalahi peraturan.

    Kawasan kita terlalu banyak tempat letak kereta berbanding kuarters2 lain. Cubalah sesekali tuan membuat tinjauan di tempat letak kereta bhgn luar..masih terlalu bnyk yang kosong..

    SEMUA INI ADALAH KERANA SIKAP YANG TERLALU MEMENTINGKAN DIRI.

    SAYA BAGI PIHAK AJK PENDUDUK BERHARAP, SELAIN DARIPADA MENGHARAPKAN PIHAK AJK BERTOLAK ANSUR, SEMUA PENGHUNI JUGA PERLU BERTOLAK ANSUR DAN MEMBERI KERJASAMA KEPADA AJK DEMI KEBAIKAN BERSAMA.

    TERIMA KASIH.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. ya, saya setuju. Kekadang saya amat hairan dgn sikap yang lebih suka meletak kereta di tempat yang bukan tempat letak kereta, sedangkan ternyata tempat yg berhampiran, ada lot parking yang kosong..agaknya mereka ada penjelasan mengapa sikap mereka demikian. Orang macam ni elok diberi kuarters di tempat lain seperti di Presint 9 sana..yg susah nk carik lot parking...
    Ada antara kita yang mempunyai penyakit:

    #meletak kereta di tempat bukan tempat letak kereta.

    #membuang sampah di tempat bukan tempat buang sampah.


    jangan pulak ada yg berpenyakit,

    #buang air di tempat yg bukan tempat buang air...?????

    Apa kata kita cuba tgk kekalau ada jugak yang berpenyakit makan kat lubang hidung....hehhe..maaf..saya bergurau sahaja.

    Jadi, kesimpulannya, mari kita sama2 mengubat penyakit kita ini. Gunakan kemudahan yang ada disediakan sepenuhnya seperti sepatutnya. Kita jadikan diri kita sebagai hamba Allah yang sentiasa bersyukur, dan sentiasa juga bandingkan dengan mereka yang tidak mendapat kemudahan seperti kita....kerana kita diberikan TUhan akal yang sempurna. Gunakan akal itu sebelum Tuhan menarik nikmat akal itu dari kita.
    Sekian. Maaf sekiranya ada pihak yang terasa hati. Saya hanya mahukan satu kediaman yang damai, bersih dan kominiti yang bersatu padu dan saling hormat menghormati.

    ReplyDelete
  6. apa yg dicadangkan oleh persatuan tu betul...sebab nanti kereta dah calar disalahkan.... sibuk cari saper yg langar/buat

    Lagipun blok kita mempunyai banyak parking..tak spt presint lain..sampai parking kat luar jalan...itu boleh la kita bertolak ansur.

    ORG YANG SEDEMIKIAN TAK PAYAH DUDUK SINI.RUMAH KITA KERAJAAN DAH BG, BERTIMBANG RASALAH.. IKUT PERATURAN..

    DIMANAKAH AKU JANJI ANDA KEPADA KERAJAAN..????

    ReplyDelete
  7. saya setuju dgn kata2 j/kuasa penduduk. byk kelebihannya jika tindakan diambil berbanding jika dibiarkan... memang diakui undang2 manusia yang cipta tetpai kira harus ingat dengan adanya undang2 itulah hidup kita lebih teratur... kalau dah ada undang2 pun masih x ikuti, apa akan jadi kalau undang2 itu tiada.... rasanya mahu jadi macam rejim zionis tu.... suka2 dia orang dia nak bunuh orang.... kepada yang terlibat bersyukurlah dengan nikmat yang diberi.... pikir2kanlah.....

    ReplyDelete
  8. PG NI ORG YG DEGIL NI SIBUK KETUK-2CLAP TAYAR...KESIAN....UCAPAN TAHNIAH KEPADA BPH KERANA MENGKLAP TAYAR KEPADA ORANG YAG DEGIL INI.. INI YG MEREKA NAK..... NAMPAK YER KAYOLAH BPH NI...BUAT DUIT RAYA CINA...untuk pengajaran hari ini, JADILAH ORG YANG BERDISPLIN DAN BERTIMBANG RASA.K RENUNG-RENUNGKAN

    ReplyDelete
  9. setelah lama menyepikan diri, semalam bph telah menjalankan operasi mengclamp tayar kereta-kereta yang diletakkan luar dari petak.... kesian juga tengok tp ianya berpunca dari diri kita sendiri.... byk peringatan telah diberikan, namun selama ni 'buat bodoh' aje. bila dah terkena, pandai lak mengamuk. semoga ini akan menjadi pengajaran kepada semua. kepada bph, tahniah atas usaha anda dan diharapkan operasi seperti ini akan dilakukan lebih kerap bukannya 5 - 6 bulan sekali. kepada semua penduduk, marilah kita renung2kan dan fikir2kan.....

    ReplyDelete
  10. hai wather tiru skrip kiter jer...tak patut

    ReplyDelete
  11. RILEKS LA DETEKTIF.... yang penting matlamat yang nak disampaikan tercapai.... anyway detektif aku solute kat keperihatinan kau.... moga ianya diteruskan....

    ReplyDelete
  12. OK THANKS WATcHER...NAK MASUK BLOG KO MCM MANA HAAA...BYK SGT SECURITY LAAAaku nak add ko

    ReplyDelete
  13. sepatutnya BPH kena kerap buat Ops nyah tayar nie bab dorg2 nie bukan takut ngan aper yg tejd mungkin bg dorg RM50.00 nie celah gigi jerk kut.....bukan dengki ngan hamba Allah yg parking di tempat yg salah tp takut2 lau ader kejadian tak diingini berlaku....SEDARLAH WAHAI2 UMAT NABI MUHAMMAD S.A.W.

    ReplyDelete