Tuesday, August 18, 2009

SESI DIALOG ANTARA WAKIL-WAKIL PENDUDUK DAN KETUA POLIS PUTRAJAYA



Pada 18hb Ogos 2009, Selasa, Jam 3:00 petang telah diadakan satu sesi dialog antara wakil-wakil penduduk Putrajaya dan Ketua Polis Putrajaya P/ACP ABDUL RAZAK BIN ABDUL MAJID, Timbalan Ketua Polis Daerah Putrajaya DSP YUSUF BIN IBRAHIM, Ketua Bahagian Siasatan Jenayah DSP ZULKHAIRI BIN HJ. MAHAMUD, Ketua Caw. Khas Daerah DSP IDRIS BIN MOHD ALI, Ketua Bah. Siasatan Jenayah Narkotik ASP JASMIN BIN HUSSIN serta Ketua Bah. Siasatan Jenayah Komersial ASP BALWANT SINGH S/O SHAGINDER SINGH.

Sesi dialog ini diadakan bagi menyampaikan maklumat-maklumat berkenaan statistik kejadian jenayah sepanjang tahun ini, tindakan-tindakan yang telah diambil dan bagi memberi peluang kepada wakil-wakil penduduk mengemukakan masalah-masalah setempat.

Tidak ketinggalan wakil Jawatan kuasa penduduk kuarters Apartment Presint 14 iaitu Husni Bin Halim dan En. Mohd Yusoff Abdullah juga telah turut serta dalam sesi dialog ini.

Antara masalah yang telah dibangkitkan oleh wakil Presint 14 adalah:

1. Masalah Kecurian kenderaan yang makin kerap berlaku di kawasan kita.
2. Masalah yang melibatkan pelajar-pelajar sekolah dan remaja yang sering menimbulkan masalah di kawasan kita.

Tindakannya :

Pihak Polis telah memberi jaminan untuk meningkatkan rondaan dan memberi parhatian sewajarnya berhubung setiap permasalahan tersebut.

Pihak polis juga memohon kerjasama semua penduduk yang mempunyai sebarang maklumat berkaitan agar segera menghubungi pihak Polis.

NO. TELEFON : 03-8886 2145

Maklumat-maklumat:

1. Menggalakkan penduduk mendaftarkan diri sebagai Rakan Cop.
Cara Pendaftaran : RAKANCOP<> DAFTAR<> NAMA SAMARAN 32728
No. HOTLINE RAKAN COP : 03-21159999

2. Menggalakkan remaja yang berusia antara 18 hingga 25 tahun untuk menyertai Sukarelawan Polis dan berbagai aktiviti akan diadakan. Borang permohonan boleh didapati di Balai Polis dan juga boleh menghubungi En. Husni Bin Halim (013-265 3788) bagi penduduk Presint 14.

Sekian, Terima kasih.

No comments:

Post a Comment